صفحه اصلی
نقشه سایت
تماس با ما
مقام معظم رهبری
ریاست جمهوری
پایگاه دولت
پایگاه مجلس
EN
جهش تولید؛
با مشارکت مردم
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
تاریخچه و سیر تکاملی تعاون
هدف و ظرفیت های قانونی
وظایف و ماموریت های سازمان
فعالیت ها و برنامه های سازمان
اساسنامه سازمان
نمودار تشکیلاتی
مدیرعامل
مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر حوزه مدیرعامل،روابط عمومی،مدیریت عملکرد و بازرسی
دفتر معاونت روابط عمومی و امور بین الملل
دفتر معاونت بازرسی
دفتر مشاور مدیرعامل و مدیرکل هماهنگی امور استانها
اداره کل حراست
معرفی مدیر عامل
هیات مدیره
معاونت ها
معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری
دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها
دفتر نظام های بهره برداری، تعاونی های تولید
دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد
دفتر حسابرسی تعاونی ها و تشکل های کشاورزی
معاونت فنی و بازرگانی
دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی ها
دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری
دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی
معاونت توسعه و مدیریت منابع
دفتر برنامه ریزی و منابع اعتباری
اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
اداره کل امور مالی و ذیحساب
مدیریت حقوقی
معاون پشتیبانی اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
رییس ارتباطات و فن آوری اطلاعات
حوزه نمایندگی ولی فقیه
زیرمجموعه ها
سازمان های وابسته
تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی
معرفی دفتر
نظام صنفی کشاورزی
خبرگان کشاورزی
مجمع هماهنگی و حمایتی تشکلهای کشاورزی
سمن ها و انجمن های تخصصی
نظام بهره برداری
شرکت های تعاونی تولید
شرکت های سهامی زراعی
کشت و صنعت ها
کشاورزی خانوادگی
تعاونی ها
تعاونی های کشاورزی
تعاونی های زنان روستایی
تعاونی های روستایی
اتحادیه ها
اتاق فکر
شرح فعالیت
جلسات برگزار شده
بانک اطلاعات مدیران
جدول اطلاعات مدیران استانی
جدول اطلاعات مدیران عامل تشکل ها
مدیران ستاد سازمان مرکزی
ارتباطات مردمی
راهبرد مشارکت مصوب
سامانه ارتباط مردمی
پرسش های متداول
ارتباط با ما
دستورالعمل بروز رسانی سایت
انتقادات وپیشنهادات
نظرسنجی الکترونیک
میز خدمت الکترونیک
میز خدمت الکترونیک(ویژه ارباب رجوع)
بسته اطلاع رسانی مرتبط با خدمت
شفافیت
اطلاعات ساختار سازمانی و مدیران
معرفی خدمات
انتشار فهرست مجوزهای اعطایی توسط دستگاه
انتشار اطلاعات قابل استفاده برای کسب و کارها
انتشار اطلاعات تفصیلی هزینهکرد سالانه دستگاه
انتشار جزئیات مرتبط با قراردادها
فهرست مزایدات و مناقصات
سئوالات متداول
آمار و اطلاعات
پنجره خدمات
دوباره تلاش کنید
سخن روز /
یادداشتی از دکترحسین شیرزاد
مفهوم شناسی رهیافت های جایگزین در تعامل عقلانی تر بنگاه های اقتصادی با جامعه مدنی (قسمت دوم)
1398/06/03
مفهوم شناسی رهیافت های جایگزین در تعامل عقلانی تر بنگاه های اقتصادی با جامعه مدنی
✍️ یادداشتی از دکترحسین شیرزاد
〽️ قسمت دوم
🔻ذات مرحله ابتدایی در راستای تاکتیکهای آرمانی شرکتداری مدرن و اندازهگیری میزان هزینهکرد در پروژههای عامالمنفعه (فاقد رویکرد درآمدزایی) و نوع دوستی، براساس تصمیمگیری صاحبان سرمایه و سهامداران شرکت در جهت شهرت و مقبولیت در بین ذینفعان است؛ اما ماهیت مرحله متکاملتر، انگیزه خلق مزیتی رقابتی، در راستای استراتژی شرکت، جهت حصول به ارزش افزوده اجتماعی – اقتصادی و فرصتهای تجاری ایجادشده به کمک تغییرات هدایتشده در جامعه هدف میباشد که بالذاته، مدلی پیچیدهتر است. در این مدل، به یک «نهادسازی تجربهشده و مشروع» به مثابه شرایط اولیه امکان نیازمندیم.
🔻در واقع، ضرورت ایجاد ساختارهای نمایندگی جامعۀ محلی -که علاوهبر پیگیری مطالبات جامعۀ محلی، مخاطب بنگاههای متعامل و پیگیر درخواستهای متقابل بنگاهها در شبکه ارزش نیز باشد- یکی از مهمترین شروط ایجابی است؛ یکی دیگر از شرایط وافی به مقصود امکان، ایجاد ساختارهای حقوقی و قانونی در مناسبات فیمابین بنگاههای اقتصادی و جامعه بومی در زمینه خلق و تصاحب ارزش و حقوق نهاد «واسط ارزش» با درگاههای مولد ارزش است.
🔻در مدل خلق ارزش مشترک، افراد جامعه با پذیرش ارزشهای تکنوکراسی و حاکمیت شرکتی، احساس میکنند که در حاشیه نیستند؛ بلکه در متن قرار گرفته و در آنصورت، قواعد بازی در متن را میپذیرند و نقش درخور خود را ایفا میکنند. به عبارتی، تله فضایی حاشیه و احساس دوگانگی، بیگانگی و کنار بودن و طرد در میان تودههای جوامع توسعهنیافته، تعدیل خواهد شد. این انگاره، راهحل نهایی و استراتژیک نوعی بازگرداندن حاشیهنشینها به متن بازی سرمایهداری، به کمک بنگاههای چندملیتی است.
🔻پس از چندین دهه که حاشیهنشینها در نظام سرمایهداری جهانی، جایی نداشته و ناراضی از وضعیت خود، دشمنان بالقوه سرمایهداری محسوب میشدند، حال این امکان فراهم آمده است تا با اصلاحات راهبردی در نهادها و بنگاههای اقتصادی بتوانند وارد بطن و متن جامعه شوند، تا هم به وسیله امتزاج داراییهای بنگاهها با داراییهای غیررسمیمردم فقیر، ثروت جامعه افزایش یابد و هم این که از حالت رادیکال و دشمنی، خارج شده و جزئی از نظام اقتصاد جهانیشوند.
🔹خلق ارزش مشترک به منزله بازتوزیع تخصیص مجدد منافع در جهت بهرهمندی جامعه، حول مسائل حلنشده ذینفعان آن میباشد که پیامدهایی نظیر افزایش بهرهوری کارکنان، استفاده بهینه از منابع، بهبود سازوکار توزیع کالا و خدمات، افزایش میزان فروش، گسترش خوشههای صنعتی محلی و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات، ارتقاء کیفیت کسبوکار و بهبود اوضاع اجتماعی و محیط زیست را به دنبال خواهد داشت.
⬅️ ادامه داراد...
تعداد مشاهده خبر
3137
بار
تصاویر مرتبط
RatingTitle
:0 :0
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal