سخن روز /
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اعلام کرد:
انعقاد تفاهمنامه سازمان مرکزی روستایی با انجمن واردکنندگان سم و کود برای تأمین پایدار نهاده‌ها
1401/03/06
در دیدار رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با رئیس و اعضای هیأت مدیره انجمن وارکنندگان سم و کود ایران مقرر شد تا تفاهمنامه‌ای میان طرفین امضا شود تا این انجمن سموم و آفت‌کش‌های موردنیاز را با استفاده از منابع در اختیار خود و با حمایت سازمان جهت توزیع در شبکه تعاون روستایی کشور تأمین نماید.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان مرکزی تعاون روستایی، دکتر اسماعیل قادری‌فر، معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در این دیدار با ابراز تاسف از افزایش حجم سموم و آفت‌کش‌های تقلبی در سال زراعی گذشته از انجمن وارد کنندگان سم و کود ایران درخواست کرد تا در راستای تأمین نیازهای این بخش اقدام کنند.

وی با اشاره به ضرورت همکاری‌های فیمابین پیشنهاد کرد تا در راستای تأمین آفت‌کش‌های با کیفیت، تفاهمنامه‌ای میان سازمان با انجمن واردکنندگان سم و کود ایران منعقد شود تا سموم با کیفیت وارداتی توسط اعضای انجمن توسط شبکه‌ تعاون روستایی توزیع شود.

قادری فر نقش وزارت جهادکشاورزی و سازمان های وابسته را تسهیل کسب و کار کشاورزان با تامین ذخایر ملی و احتیاطی برشمرد و به اهمیت تعامل شایسته با بخش خصوصی تاکید کرد.

وی افزود: همچنین به دیگاه های وزیر محترم جهاد کشاورزی در ضرورت حمایت از انجمن ها و تشکل های بخش خصوصی قدرتمند و پرتوان برای اعتلای بخش کشاورزی اشاره کرد.

بر پایه این گزارش سید مهدی حسینی، رئیس هیأت مدیره انجمن واردکنندگان سم و کود ایران نیز در این دیدار با معرفی کامل انجمن و توانایی‌های علمی و تخصصی و اجرایی این تشکل تأکید کرد: انجمن آمادگی دارد تا کلیه نیازهای سازمان تعاون روستایی درخصوص انواع آفت‌کش‌ها و کود را تأمین کند.

در ادامه محمدعلی‌نژاد، عضو هیأت مدیره انجمن وارکنندگان سم و کود ایران نیز گفت: سالانه 30 تا 35 هزار تن انواع آفت‌کش در کشور مصرف می‌شود که در طول 2 دهه گذشته این نیاز توسط بخش خصوصی تأمین و توزیع شده است.

وی تأکید کرد: متأسفانه میل به دولتی‌ماندن برخی امور یک تناقض و پارادوکس است که هنوز در کشور حل نشده است.

بر پایه این گزارش مباحثی مانند چگونگی گذار به افزایش سهم سموم ، آفت کش ها و مهارگرهای زیستی در سبد مصرفی سموم در کشور؛ بررسی راهکارهای انتقال فناوری تولید سموم در داخل کشور با همکاری اعضای انجمن با هدف اشتغال زایی بیشتر در این بخش و رفع حلقه های وابستگی به واردات در سالهای آتی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و در این راستا مقرر شد کمیته مشترک تخصصی بین اعضای منتخب انجمن وارد کنندگان سم و کود و مسوولین سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با حمایت رسانه ای انجمن نشریات تخصصی بخش کشاورزی برای اطلاع رسانی شایسته در خصوص اقدامات و برنامه ها، ضمن تدوین تفاهم نامه فی مابین نکات مد نظر را برای انعقاد تفاهم نامه تدوین و پیشنهاد نمایند.

تعداد مشاهده خبر1189 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal