سخن روز /
مدیر تعاون روستایی استان گیلان خبر داد:
خرید بیش از 62 هزار تن محصولات کشاورزی از ابتدای سال جاری
1400/06/24
مدیر تعاون روستایی استان گیلان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون مقدار 62713 تن محصولات کشاورزی در قالب خریدهای حمایتی، توافقی و تضمینی از کشاورزان و دامداران گیلان خریداری گردیده است.

✅به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان گیلان، مهندس عباس جعفرپور با اعلام این خبر گفت: در جریان خریدهای تضمینی- مباشرتی گندم توسط شبکه تعاونیهای تحت نظارت این مدیریت، از ابتدای سالی 1400 تاکنون تنها طی خرید تضمینی- مباشرتی؛ میزان 242 تن محصول گندم به ارزش بالغ بر 12 میلیارد ریال، از گندمکاران گیلانی خریداری گردیده است .

⬅️وی همچنین درزمینه اجرای طرح های خرید و فروش توافقی محصولات کشاورزی و دامی کشاورزان و دامداران گیلانی نیز اعلام داشت: در طول مدت یاد شده؛ مقدار 17 هزار تن محصولات کشاورزی و دامی به ارزش 2622 میلیارد ریال توسط شبکه گستردهی تعاونیهای روستایی، کشاورزی، تولید روستایی و اتحادیه های مربوطه شهرستانی و استانی از تولیدکنندگان محصولات مختلف خریداری شده که ازجمله آنها می توان به 2326 تن انواع گوشت سفید و قرمز به ارزش 514 میلیارد ریال و 12 هزارتن شیر به ارزش 514 میلیارد ریال اشاره کرد.

⬅️مدیر تعاون روستایی استان گیلان درباره عملکرد تعاونیها در چرخه خرید و فروش توافقی محصولات کشاورزی و دامی افزود که برنج، شلتوک برنج، دانه ذرت، جو، سبوس، کنجاله سویا، سایرمحصولات به میزان هزار 30 تن و به ارزش 2290 میلیارد ریال نیز از کشاورزان خریداری شده است.

⬅️وی در مورد اجرای خرید حمایتی پیله ابریشم نیز گفت: امسال برای سومین سال پیاپی با هدف حمایت از صنعت نوغانداری، با تلاش شبکه تعاونی روستایی استان، خرید توافقی پیله ابریشم صورت گرفته و با حضور تعاونی ها در این حوزه، مقدار 2 تن پیله به ارزش اقتصادی 2/8 میلیارد ریال از نوغانداران شهرستانهای رشت، لاهیجان، سیاهکل و شفت خریداری گردیده است.
تعداد مشاهده خبر234 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal